Viime kauden päätteeksi käytiin pokkaamassa sarjan pronssimitalit Tallukan päättäjäisissä. Sen jälkeen on omalle autolle tehty paljon parannuksia, ja sarjaankin on taas tullut mukaan 15 autokuntaa. Hyvät lähdöt uudelle kaudelle!
Ensimmäinen osakilpailu ajettiin niinkin aikaisin kuin 11. tammikuuta. Valitettavasti meille iski Uutena Vuotena kova ja sitkeä flunssa, ja Piippolaralli jäi väliin.
Toinen yritys oli 8. helmikuuta Toivakkaralli. Auto oli todella hyvä ja ajo sujui hyvin. Tason nosto oli merkittävä, silloin kun pysyttiin tiellä. Koko ajan ei valitettavasti pystytty, mutta hyviä pätkäaikoja saavutettiin. Valitettavasti ralli vakavan onnettomuuden takia keskeytettiin tauon jälkeen.

Kolmas kerta toden sanoo, vai sanooko? Maaliskuun 1. päivänä lähdettiin Peurunkaralliin ottamaan siitä selvää. Tarjolla oli taas perinteisiä Jyskälän pätkiä, Valkolaa ja Laukaata.
Etukäteisinfo tiesi kertoa, että luvassa on ”soraralli” ja kaikki kehottivat ottamaan vain tallin huonoimmat renkaat mukaan. Näin teimme, mutta se osoittautui pahaksi virheeksi.
Karkeasti puolet erikoiskoekilometreistä oli tosiaan soralla, mutta metsissä ja varjopaikoissa oli välillä todella liukasta jäätä ja pöperöä. Keli oli vaikea ja paha renkaille ja tiet meidän numerolle jo huonossa kunnossa.

Pari ensimmäistä pikataivalta pysyttiin jotenkin muiden vauhdissa mukana, mutta ennen taukoa ajettu kolmonen vei meitä jo useampaan kertaan penkkoja syleilemään. Tauolla vaihdettiin sitten viimeiset renkaat alle. Neljäs erikoiskoe vielä meni jotenkuten, mutta sitten renkaat olivat täysin lopussa. Viimeisellä pätkällä hävittiin valovuosi muille, mutta maaliin asti liukasteltiin auto suurin piirtein ehjänä, eikä sentään viimeiseksi jääty. Sijoitus oli lopulta 12/16.

Talvikaudesta meille ei jäänyt kovin paljon käteen. Kesäkauteen lähdetään hakemaan vaihteeksi ehjiä kisoja. Aloitus on 17. toukokuuta Mäntsälärallissa. Toivottavasti päästään hiukan testaamaan ja harjoittelemaan ennen sitä ja saadaan hyvä luotto autoon.
– Timo ja Olli Saarinen